جهت عقد قرارداد سرویس
جهت عقد قرارداد سرویس

سرویس آسانسور

الکتروصنعت در تلگرام
الکتروصنعت در تلگرام
آموزشگاه آسانسور
آموزشگاه آسانسور
نرخ سرویس 98اتحادیه
نرخ سرویس 98اتحادیه

مزایا و معایب تابلو close  open  آسانسور

مزایا و معایب تابلو close  open  آسانسور

 مزایا و معایب تابلو close  open  آسانسور

فرق راه اندازی آسانسور با درایو اوپن(بدون انکودر)
و درایو کلوز(با انکودر)چیست؟
و چرا کلوز بهتره؟

در اوپن،درایو برای حرکت موتور همزمان خروجی ولتاژ و فرکانس
را از حداقل به حداکثر افزایش داده و سپس در فرکانس حداکثر
ادامه مسیر میدهد و فقط پارامترهای موتور،مثل جریان و ولتاژ را در اختیار دارد و آیتم دیگری برای کنترل بهتر موتور ندارد،در این موقع هنگامی که کابین سبک باشد به دلیل سنگینی وزنه ها،و هم جهت بودن چرخش موتور و کشش وزنها(در جهت بالای کابین و پائین رفتن وزنه ها)وزنه ها روتور موتور را میکشند وسرعت موتور افزایش یافته و در این موقع موتور در حالت ژنراتوری قرار گرفته و باعث بالا رفتن آمپر آن و افزایش ولتاژ داخلی درایو میشود،درایو افزایش سرعت موتور را احساس نکرده و فقط پرش جریان موتور و افزایش ولتاژ را درک میکند و در این موقع درایو ترمز الکتریکی به موتور اعمال کرده تا موتور از این حالت خارج شود،با اتمام ترمز الکتریکی دوباره موتور چنین رفتاری انجام داده و سپس درایو دوباره ترمز الکتریکی اعمال میکند و این سیکل دائما تکرار میشود و در نتیجه اشخاص داخل کابین لرزش کابین را در طول مسیراحساس میکنند،بعد از دور اندازی و پایین آمدن دور موتور و سپس دیدن سنسور لول طبقه،فرمان ایست به درایو داده میشود و درایو بطور مثال در یک ثانیه بعد، فرکانس را به صفر رسانده و موتور می ایستد ولی در همین موقع هم شرایط قبل برای موتور و درایو پیش آمده(به دلیل پایین بودن فرکانس و ولتاژ، گشتاور موتور نیز کم است و لرزش بیشتر است) و سنگینی وزنه ها موتور را کشیده و کابین لول را رد میکند و این مقدار به سنگینی وزنه ها و یا پر و خالی بودن کابین بستگی دارد(مخصوصا در طبقات حداقل و حداکثر)

پس در اوپن : هم لرزش داریم و هم رد شدن کابین از لول و راست طبقه
در کلوز : تمام این اتفاقات می افتد ولی شرایط کنترل موتور توسط درایو کاملا فرق میکند،به این طریق که در زمان کلوز کردن،درایو به جز اطلاعات موتور مانند جریان،ولتاژ،دور بر دقیقه موتور(یا همان RPM )و…. اطلاعات انکودر را هم دریافت میکنند مانند: (تعداد پالس برگشتی انکودر به درایو در هر دور) که این مقدار در گیربکسها ۱۰۲۴ پالس در هر دور موتور،ودر گیرلسها ۲۰۴۸ پالس در هر دور موتور میباشد،وقتی که سرعت موتور به دلیل کشش وزنه ها و یا سنگینی کابین بالا رفت در نتیجه تعداد پالس برگشتی انکودر به درایو هم بالا میرود و درایو در این موقع آنقدر فرکانس خروجی را پایین می آورد تا تعداد پالس برگشتی مناسب با سرعت تنظیمی شود و سرعت موتور کاهش می یابد و اصلا ترمز الکتریکی به موتور اعمال نمیکند و اگر در لحظه استارت،کابین و یا وزنه سنگین باشد آنقدر فرکانس(و در نتیجه ولتاژ و گشتاور)اعمالی به موتور را بالا می برد تا موتور به راحتی استارت خورده و فشاری به آن نیاید پس اصلا لرزشی در استارت و حین حرکت کابین نداریم.
🔗از طرفی بعد از دور اندازی و سپس ایست،هر چند درایو به طور مثال بعد از یک ثانیه قرار است که موتور را متوقف کند ولی در این موقع طبق محاسبات داخلی درایو،در این یک ثانیه مثلا باید ۱۰۰۰ پالس از انکودر دریافت کرده و بایستد و در نتیجه بعد از دریافت این مقدار پالس از انکودر،موتور و کابین را دقیقا در لول طبقه نگه میدارد(هم کابین کاملا خالی و هم کاملا پر)
پس در کلوز :هم استارت نرمتر و هم نداشتن لرزش در حین حرکت و هم لولی دقیق داشته و از طرفی هم به موتور فشار کمتری نسبت به اوپن خواهد آمد و اندکی جریان مصرفی موتور کمتر است.

 

یک نظر بگذارید

الکترو صنعت صعود

آسانسور الکترو صنعت با هدف نصب، فروش، تعمیر و نگهداری و سرویس  آسانسور ها خانگی و تجاری و صنعتی تاسیس گردید.این شرکت با عقد قرارداد های مختلف مسئولیت سرویس و نگهداری انواع آسانسور را در سطح تهران پذیراست.
با سرویس ماهیانه آسانسور میتوان از هزینه های خرابی و استهلاک جلوگیری کرد و میتوان با این کار ایمنی آسانسور ها را بالابرد.

برای عقد قرار داد با شمارهای  ۰۹۳۵۱۵۵۵۲۳۰   ۰۹۱۲۹۳۱۳۵۵۹    ۶۶۸۲۶۰۲۱ -۰۲۱  تماس حاصل نمایید.