تابلوآسانسور با درایوکلوز در راه اندازی کلوز تمام اتفاقات راه اندازی با درایو اوپن اتفاق می افتد ولی شرایط کنترل موتور توسط درایو کاملا فرق میکند،به این طریق که در زمان کلوز کردن،درایو به جز اطلاعات موتور مانند جریان،ولتاژ،دور بر دقیقه موتوریا همان RPM و…. اطلاعات انکودر را هم دریافت میکنند.
مانند: (تعداد پالس برگشتی انکودر به درایو در هر دور) که این مقدار در گیربکسها ۱۰۲۴ پالس در هر دور موتور،ودر گیرلسها ۲۰۴۸ پالس در هر دور موتور میباشد.
وقتی که سرعت موتور به دلیل کشش وزنه ها و یا سنگینی کابین بالا رفت در نتیجه تعداد پالس برگشتی انکودر به درایو هم بالا میرود و درایو در این موقع آنقدر فرکانس خروجی را پایین می آورد تا تعداد پالس برگشتی مناسب با سرعت تنظیمی شود و سرعت موتور کاهش می یابد و اصلا ترمز الکتریکی به موتور اعمال نمیکند و اگر در لحظه استارت،کابین و یا وزنه سنگین باشد آنقدر فرکانس(و در نتیجه ولتاژ و گشتاور)اعمالی به موتور را بالا می برد تا موتور به راحتی استارت خورده و فشاری به آن نیاید پس اصلا لرزشی در استارت و حین حرکت کابین نداریم.تابلوآسانسور با درایوکلوز
از طرفی بعد از دور اندازی و سپس ایست،هر چند درایو به طور مثال بعد از یک ثانیه قرار است که موتور را متوقف کند ولی در این موقع طبق محاسبات داخلی درایو،در این یک ثانیه مثلا باید ۱۰۰۰ پالس از انکودر دریافت کرده و بایستد و در نتیجه بعد از دریافت این مقدار پالس از انکودر،موتور و کابین را دقیقا در لول طبقه نگه میداردهم کابین کاملا خالی و هم کاملا پر
پس در راه اندازی کلوز :هم استارت نرمتر و هم نداشتن لرزش در حین حرکت و هم لولی دقیق داشته و از طرفی هم به موتور فشار کمتری نسبت به اوپن خواهد آمد و اندکی جریان مصرفی موتور کمتر است.تابلوآسانسور با درایوکلوز