تابلو آسانسور با درایو اوپن فرق راه اندازی آسانسور با درایو اوپن(بدون انکودر)و درایو کلوز(با انکودر)چیست؟
و چرا کلوز بهتره؟
در راه اندازی آسانسور با درایو اوپن،درایو برای حرکت موتور همزمان خروجی ولتاژ و فرکانس را از حداقل به حداکثر افزایش داده و سپس در فرکانس حداکثرادامه مسیر میدهد و فقط پارامترهای موتور،مثل جریان و ولتاژ را در اختیار دارد و آیتم دیگری برای کنترل بهتر موتور ندارد،در این موقع هنگامی که کابین سبک باشد به دلیل سنگینی وزنه ها،و هم جهت بودن چرخش موتور و کشش وزنها(در جهت بالای کابین و پائین رفتن وزنه ها)وزنه ها روتور موتور را میکشند وسرعت موتور افزایش یافته و در این موقع موتور در حالت ژنراتوری قرار گرفته و باعث بالا رفتن آمپر آن و افزایش ولتاژ داخلی درایو میشود.
درایو افزایش سرعت موتور را احساس نکرده و فقط پرش جریان موتور و افزایش ولتاژ را درک میکند و در این موقع درایو ترمز الکتریکی به موتور اعمال کرده تا موتور از این حالت خارج شود،با اتمام ترمز الکتریکی دوباره موتور چنین رفتاری انجام داده و سپس درایو دوباره ترمز الکتریکی اعمال میکند و این سیکل دائما تکرار میشود و در نتیجه اشخاص داخل کابین لرزش کابین را در طول مسیراحساس میکنند.تابلو آسانسور با درایو اوپن
بعد از دور اندازی و پایین آمدن دور موتور و سپس دیدن سنسور لول طبقه فرمان ایست به درایو داده میشود و درایو بطور مثال در یک ثانیه بعد، فرکانس را به صفر رسانده و موتور می ایستد ولی در همین موقع هم شرایط قبل برای موتور و درایو پیش آمده به دلیل پایین بودن فرکانس و ولتاژ، گشتاور موتور نیز کم است و لرزش بیشتر است و سنگینی وزنه ها موتور را کشیده و کابین لول را رد میکند و این مقدار به سنگینی وزنه ها و یا پر و خالی بودن کابین بستگی داردمخصوصا در طبقات حداقل و حداکثر (تابلو آسانسور با درایو اوپن)
پس درراه اندازی اوپن : هم لرزش داریم و هم رد شدن کابین از لول و راست طبقه